Over ons
Hoi, wij zijn BabyBjörn
We zijn er om jouw avontuur als ouder soepeler, veiliger en leuker te maken door producten te maken die je helpen om je te concentreren op wat echt belangrijk is: de kostbare momenten met je baby.
BabyBjörn in vogelvlucht
Opgericht: 1961 door Björn Jakobson en zijn schoonzus Elsa Jakobson
Type bedrijf: familiebedrijf
Aantal medewerkers: circa 180
Vestigingen: Hoofdkantoor in Solna en logistiek centrum in Lanna (Zweden), en kantoren in New York, Tokio, Shanghai, Seoul en Hongkong.
Aantal afzetmarkten: 55, waarvan de VS de grootste is, op de voet gevolgd door Japan en Zuid-Korea.
Producten: draagzakken en wipstoeltjes, en slaap-, keuken- en badkamerproducten.
Onze geschiedenis
)
Het begon allemaal in 1961 toen onze oprichter Björn en zijn schoonzus Elsa met een duidelijk doel van start gingen: het dagelijks leven van gezinnen met jonge kinderen vereenvoudigen. Ze wisten niet dat hun visie zou uitgroeien tot een geliefd wereldwijd merk dat in meer dan 50 landen wordt verkocht.
)
Met zorg kwaliteit creëren: een deel van de toegewijde familie op ons kantoor.
Van onze familie naar jouw gezin
We zijn een familiebedrijf en dat heeft iets heel speciaals. We worden niet gedreven door kwartaalrapportages of andere doelstellingen op korte termijn. We zijn gedreven om een echt verschil te maken voor gezinnen met jonge kinderen. Het ontwikkelen van functionele en duurzame producten kost tijd. Er zijn geen shortcuts als het gaat om veiligheid en kwaliteit.
Als familiebedrijf hebben we de vrijheid om te investeren in onderzoek en innovaties die aansluiten bij onze kernwaarden en visies voor de lange termijn. We kunnen ook sterke en persoonlijke relaties opbouwen met onze klanten en partners.
En dat is wat ons uiteindelijk uniek maakt: we zijn niet zomaar een bedrijf, we zijn een familie die andere families ondersteunt.
Baby's zijn onze wereld
)
We moeten toegeven dat we hier bij BabyBjörn een beetje gek op baby's zijn. We denken het grootste deel van de dag aan de veiligheid en het welzijn van kinderen. Of we nu de kwaliteit van een nieuwe sluiting testen of actief deelnemen aan internationale commissies om de geldende veiligheidsnormen te verbeteren, voor ons draait alles om de allerkleinsten.
Verbondenheid is belangrijk
)
Wij geloven in knuffels en verbondenheid. Onze missie? Producten ontwikkelen die helpen om de band tussen baby's en ouders te versterken. Want als je je kleintje dicht bij je houdt, gebeurt er iets magisch!
Veiligheid boven alles
)
De veiligheid van je kind is voor ons net zo belangrijk als voor jou. Ons team van veiligheidsexperts werkt onvermoeibaar om te zorgen dat elk detail getest en veilig is.
Voor alle gezinnen
)
We zijn er voor alle alleenstaande ouders. En voor degenen onder jullie met een groot en divers bonusgezin. We zijn er voor alle soorten gezinnen, ongeacht hun samenstelling en woonplaats in de wereld. Om hierin te slagen, moeten onze medewerkers verschillende achtergronden en ervaringen hebben. Samen creëren we een dynamische werkplek waar diversiteit, inclusie en openheid vanzelfsprekend zijn.
)
Onze verantwoordelijkheid
We willen producten maken met een doel, en niet alleen maar méér producten maken omwille van het doel. Wij werken met hart en ziel aan duurzame items die kunnen worden doorgegeven en door meerdere kinderen worden gekoesterd. Net zoals we dat al sinds de jaren 60 doen. Toch heeft alles wat we doen invloed op onze planeet en haar bewoners. Daarom zijn we op een missie om onze CO2-voetafdruk te verkleinen met behoud van ethische werkwijzen.
Meer info
Veiligheid boven alles
Omdat we producten maken voor baby's en peuters, is veiligheid onze topprioriteit. Dit is altijd het uitgangspunt als we nieuwe producten ontwikkelen of bestaande producten verbeteren. Met onze jarenlange ervaring en onze ambitie om de bestaande veiligheidsnormen te overtreffen, willen we producten aanbieden die ouders vol vertrouwen kunnen gebruiken.
)
“Zweeds design draait om strakke lijnen, gebruiksvriendelijkheid en functionaliteit. Wij geloven in 'less is more' en dat elk detail een doel moet dienen. Dit drijft ons om producten te maken die niet alleen mooi, maar ook praktisch zijn voor ouders en hun kinderen."
Anna, Global Head of Design
)
Onze oprichter, Björn, die een luier verwisselt. Tegenwoordig stelt het niets meer voor, maar in de jaren 60 zorgde het voor heel wat opschudding. Björn was een echte pionier en nam niet alleen het voortouw in de zakenwereld, maar ook in het verdedigen van gelijkwaardig ouderschap.
Maak kennis met ons team
En hier zijn we dan, een toegewijd team dat in verschillende tijdzones werkt aan hetzelfde doel.
“We zijn misschien verspreid over de hele wereld, maar dankzij videogesprekken is het alsof we allemaal in dezelfde ruimte zitten om ideeën uit te wisselen en van elkaar leren.”
Morgan, Performance Marketing Manager North America
“Het is wonderbaarlijk hoe een geweldig idee uit Tokio kan inspireren tot een doorbraak in Stockholm.”
Midori, Digital Marketing Manager Japan
)
)
)
)
)
"Ik heb het gevoel dat ik mijn droombaan heb en ik vind het geweldig om een klein deel uit te maken van de prachtige gebeurtenis van een ouder worden."
Anna, Global Visual Creative
“Het is geweldig om deel uit te maken van zo'n ambitieus, vakkundig en ruimdenkend team waar we het beste uit iedereen halen om onze prachtige producten te creëren, ontwikkelen en verbeteren.”
Louise, Global Material Developer
“Persoonlijk associeer ik onze producten met een van de gelukkigste momenten in mijn leven: het moment dat ik mijn twee baby's verwelkomde op de wereld. Niet veel mensen krijgen de kans om met producten te werken die je dit soort herinneringen geven.”
Jonas, Global Sourcing Manager